VOOR 16:00 BESTELD MORGEN GRATIS IN HUIS - MAAK NU JOUW EIGEN TELEFOONHOESJE!

Interview met de eigenaar Kenny Meisen

Kenny Meisen

 

In dit interview spreken we met Kenny Meisen, de 24-jarige oprichter van mijntelefoonhoesjemaken.nl. Kenny heeft van zijn hobby een bloeiende onderneming gemaakt en deelt met ons zijn reis, uitdagingen en de geheimen achter zijn bedrijf. Lees verder om meer te weten te komen over hoe hij zijn bedrijf heeft opgebouwd, wat hem dagelijks motiveert, en welke adviezen hij heeft voor andere ondernemers die hun eigen bedrijf willen starten.

Vertel wat over jezelf

"Ik ben Kenny Meisen, 24 jaar oud, en ik heb eigenlijk van mijn hobby een onderneming gemaakt.''

Kun je ons vertellen hoe mijntelefoonhoesjemaken.nl is ontstaan?

"We zijn eigenlijk begonnen met de verkoop van telefoonaccessoires zoals hoesjes en screenprotectors. Dat liep op zich wel goed, maar het was niet uniek. Toen kreeg ik het idee om zelf telefoonhoesjes te gaan maken. Hierdoor konden we ze voor een hogere prijs verkopen en er bleek nog steeds vraag naar te zijn. Inmiddels maken we ook hoesjes die direct uit voorraad leverbaar zijn. Zo is mijn bedrijf eigenlijk ontstaan."

Hoe heeft jouw bedrijf zich ontwikkeld sinds de oprichting?

''Sinds de oprichting hebben we veel ideeën bedacht over wat klanten zouden willen, zoals onze voetbalhoesjes. We hebben gekeken hoe we het voor klanten zo eenvoudig mogelijk kunnen maken om hun eigen hoesje te ontwerpen, maar ook om te kiezen uit voorgemaakte ontwerpen. Deze aanpak was een grote ontwikkeling voor ons. Daarnaast hebben we geïnvesteerd in nieuwe technologieën en zijn we meer varianten telefoonhoesjes gaan aanbieden, wat ook heeft bijgedragen aan onze groei.''

Wat onderscheidt mijntelefoonhoesjemaken.nl van andere bedrijven die vergelijkbare producten aanbieden?

''Onze onderscheiding zit hem voornamelijk in onze service. Wij streven naar tevreden klanten en bieden hen een totaalpakket aan. Bij ons kunnen klanten bijvoorbeeld kiezen voor een telefoonkoord en een screen protector bij al onze producten. Mogelijk voegen we in de toekomst ook de optie toe om hun aankoop als cadeau te laten inpakken, dat is iets waar we zeker aan denken.''

Kun je uitleggen hoe het proces van het maken van een gepersonaliseerd telefoonhoesje werkt?

''Zeker, we hebben een software genaamd Kickflip. Hiermee zorgen we dat er een design klaarstaat waarin klanten hun foto's kunnen uploaden. Nadat ze hun foto's hebben ingeladen, krijgen ze nog een paar vragen, zoals of ze een screenprotector of een koord willen toevoegen. Als ze een voetbalhoesje hebben gekozen, kunnen ze natuurlijk ook hun rugnummer en naam toevoegen. Zodra de bestelling binnenkomt, kunnen wij de printfile direct downloaden en naar de printer sturen. Bij sublimatiehoesjes wordt het design op een aluminium plaatje gedrukt. We hebben ook een 3D-oven, maar die gaan we in de toekomst gebruiken. Vervolgens wordt het design met warmte overgebracht op het hoesje en wordt het hoesje naar de klant verzonden.''

Kenny Meisen

Wat zijn de meest populaire ontwerpen of stijlen onder de klanten?

''We merken dat de voetbalhoesjes op dit moment erg populair zijn onder onze klanten. Waarschijnlijk komt dat door het EK, maar zelfs voor het EK zagen we al veel vraag naar de Eredivisie-hoesjes.''

Heb je ook nog andere ondernemingen? zo ja, vertel hier iets over

''Jazeker, ik heb meerdere ondernemingen. We zijn eigenlijk begonnen met Smartphonica, dat zich uitsluitend richt op accessoires zoals hoesjes en screenprotectors. Daarnaast heb ik samen met een vriend een website genaamd Leukbrilletje, waar we feestbrillen verkopen. Deze draait op zichzelf en levert geen winst of verlies op. Verder heb ik  subliwinkel, waar we losse artikelen verkopen, zoals de sublimatie telefoonhoesjes die wij bedrukken en nog veel meer. Hier benaderen we ook veel bedrijven mee, wat mooi is, hoewel het geen storm loopt. Daarnaast heb ik nog mijncadeaumaken.nl, dat ik samen met mijn moeder heb opgericht. Dit is eigenlijk haar project, maar ik help mee. Hier bedrukken we alles wat niet met telefoonhoesjes te maken heeft, zoals onderzetters, sleutelhangers en bordjes. Dit willen we ook verder uitbreiden, want het is een business waar we ongelimiteerd in kunnen doorgaan.''

Wat motiveert jouw dagelijks om je bedrijf te runnen?

''Wat mij dagelijks motiveert, is het streven naar stabiliteit en groei. Het zien van stijgende cijfers, zowel in omzet als in webshopbezoekers, geeft mij een enorme motivatie. Geld maakt zeker niet gelukkig, maar het is wel een maatstaf om te zien of je goed bezig bent. Als eigenaar van een bedrijf krijg je niet zo snel feedback als wanneer je voor een baas werkt, dus de omzet is voor mij een belangrijke indicator van succes. Elke keer als de grafiek weer een beetje omhoog gaat, weet ik dat ik op de goede weg ben, en dat stimuleert me om door te gaan en verder te groeien.''

Wat waren enkele van de grootste uitdagingen die je bent tegengekomen bij het opzetten van mijntelefoonhoesjemaken.nl?

''Een van de grootste uitdagingen bij het opzetten van mijntelefoonhoesjemaken.nl was toch wel de investering. We hebben veel apparatuur en technieken, zoals printers waarmee we alles bedrukken, en dat kost veel geld. Het blijft een uitdaging om daarmee winstgevend te worden.''

Welke adviezen zou je geven aan andere ondernemers die een eigen bedrijf willen starten?

''Mijn advies aan andere ondernemers die een eigen bedrijf willen starten is om klein te beginnen en niet meteen te groot te denken. Zorg ervoor dat je samenwerkt met partijen die je goed en betaalbaar kunnen helpen. Er zijn genoeg bedrijven die bijvoorbeeld telefoonhoesjes voor je kunnen bedrukken, maar het beste is om contact op te nemen met kleinere bedrijven. Zij kunnen vaak dezelfde diensten leveren tegen een lagere prijs en bieden betere service dan grotere bedrijven. Hoewel er veel websites zijn die een hoesje bedrukken voor 15 euro, moet je dan ook de verkoopprijs verhogen. Als je iemand vindt die met jou wil samenwerken, kan het zeker goedkoper dan die 15 euro. Het is belangrijk om het lef te hebben om ergens op af te stappen en echte contacten te leggen in plaats van zomaar iets van het internet te halen.''

Wat zoek je?

SCHRIJF JE IN VOOR

ONZE NIEUWSBRIEF

Meld je aan voor exclusieve updates, nieuwkomers en ontvang 15% korting!

Jouw winkelwagen